Bakken

Eén van mijn hobby's is om in de keuken bezig te zijn. Vooral lekkere dingen bakken of maken heeft mijn voorkeur. Zo maak ik eigenlijk altijd alle verjaardagstaarten en sinds kort ook één of twee taarten voor de verjaardag van vrienden. Koekjes bakken doe ik ook regelmatig, al lukt het me nog niet om alle koekjes die we eten zelf te bakken. Misschien eten we ze dan teveel??

Vanmorgen was ik ook weer in de keuken te vinden. Het regent hier pijpenstelen, dus naar buiten gaan was geen optie. Dan maar in de keuken, ook goed!

Ik maakte een lekkere cake-taart voor het weekend.

 
Zie je dat gaatje in het midden? Dat komt omdat ik er met een satéprikker in prikte en precies een rozijn raakte. Ik ben benieuwd naar de smaak, maar we moeten nog even wachten tot morgenavond.
Ik maakte deze taart met rozijnen, kokos, stroop en verder wat gewone ingredienten zoals bakmeel en suiker.
 
Maar ik was nog niet klaar! Afgelopen vakantie kocht ik in een kringloopwinkel dit boek:
 
 
Steeds als ik het zag bedacht ik dat ik daar toch echt uit wilde bakken, dus vandaag maar eens echt aan de slag gegaan. Dit is het resultaat:
 
 
Wat een bijzondere bolletjes he? Het zijn Zuricher examenbroodjes. Het recept stond dus in dit leuke oude boek uit 1989. Geweldig toch? We eten ze vanavond met een soepje en wat sla. Hier wordt ik nu echt gelukkig van!
 
Nog even over de kringloopwinkel..
Het was een kringloopwinkel van een keten, nl. van Het Goed. Kennen jullie deze winkels? Ik vind het een aanrader! De kleding hing keurig gesorteerd op kleur. De boeken op thema. En ook de kopjes en mokken en allerhande prullaria stond op kleur, prachtig! Daar ga je echt met plezier naar toe!
 
Bak of kook jij ook graag, en zo ja, wat maak je het liefst?

Reacties

  1. hoi,
    Ja ik bak ook graag. Maar voor brood gebruik ik gewoon een broodmachine, lekker makkelijk. Maar ooit wil ik het helemaal zelf gaan doen.
    Ik wil je wel volgen, maar je hebt er geen gadget voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jolanda,

    Welkom op m'n blog hoor! Ik 'schrijf' nog neit zo lang, dus moet nog van alles uitproberen. Heb jij enig idee hoe je zo'n gadget kan plaatsen?
    En nog even over het brood bakken? Ik bak ook met de broodbakmachine, maar af en toe even iets anders ;-).
    Veel plezier met het lezen van m'n blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rechts bovenaan op je blog zie je ontwerp staan. Als je dat aanklikt krijg je een keuzemenu. Klik dan op indeling, dan zie je de indeling van je blog. Klik dan op 'gadget'. Je krijgt dan een hele rij te zien van dingen die je op je blog kan plaatsen, waaronder de gadget voor volgers.

      Verwijderen
  3. Het goed vind ik een erg dure kringloop. Teminste... in het dorp waar ik woon...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!