De handtekeningen gezet - schoonmaakplannen!
Vorige week zette manlief en ik de handtekeningen voor het nieuwe huis. Nu de hypotheek nog en dan is het allemaal definitief. Over de hypotheek zit ik niet zo in, we hebben ons van tevoren goed laten informeren.
Voordat we gaan verhuizen wil ik dat ALLE spullen uitgezocht zijn. Alles wat we niet meer nodig hebben hoeven we ook niet te gaan versjouwen. Het duurt nog ongeveer een jaar voordat we gaan verhuizen, maar de laatste twee maanden wil ik 'vrijhouden' om te klussen. Er blijven dus 10 maanden over. Laat ik nu precies 10 'zones' in huis hebben!
Het plan lijkt me duidelijk: elke maand één zone. Een zone is een kamer, een gedeelte van een verdieping of bijvoorbeeld de kelderkast.
Ik zette op een rij wat er allemaal moet gebeuren:
Zolder: op dit moment kan ik er bijna niet lopen (schaam) er staan allerlei dozen op de grond. Een deel daarvan komt bij opa vandaan en moet worden uitgezocht. Verder staat er een bureau met twee ladekastjes, een meidenkast, een boekenkast, een ladekastje, een logeerbed, de wasmachine en droger, bakken met kleding, de kratten met spullen voor de sportavonden van de kerk en allerlei 'losse troep'. De bedoeling van de zolder is:
- ik wil er weer kunnen lopen
- alle kasten moeten leeggehaald en uitgezocht
- achter de wasmachine en droger moet worden schoongemaakt
- de bakken met kleding uitzoeken
- alles wat ik dit jaar niet ga gebruiken (vanwege drukte) gaat alvast in een verhuisdoos.
Slaapkamer manlief & mij:
Wat ik er wil doen:
- kleding uitzoeken
- kast schoonmaken
- lamp uitzuigen
- matrassen afzuigen
- nachtkastjes leegmaken en schoonmaken
- boekenplank uitzoeken en schoonmaken
Slaapkamer B&E:
- matrassen afzuigen
- lades onder het bed uitzoeken en schoonmaken
- kleding uitzoeken en kast schoonmaken
- kast met speelgoed uitzoeken en schoonmaken
- nachtkastjes opruimen en schoonmaken
- memoborden opruimen
Slaapkamer A.:
- mand met speelgoed schoonmaken en opruimen
- kast en commode schoonmaken
- kleding uitzoeken
Douche:
- buitenkant van de douchecabine schoonmaken
- kastjes schoonmaken
- verwarming schoonmaken
- alle tegeltjes schoonmaken
Gang en meterkast:
- schoenenkastje leegmaken en schoenen uitzoeken
- kapstok maken (toch nog wel, een jaar zonder kapstok is best lang!)
- meterkast leegmaken en uitzuigen
WC:
Pas nog gedaan, dus deze mag wachten tot het einde
- tegels schoonmaken
- mandje leegmaken en schoonmaken
- memobord leegmaken
Kelderkast:
Dat lijkt me duidelijk, leegmaken en vooral heeeeel veeeel opruimen!
Keuken:
Alle kastjes schoonmaken en vooral goed uitzoeken! Ook wil ik de voorraad flink laten slinken.
Kamer:
- klok schoonmaken
- boekenkasten schoonmaken
- plank onder de salontafel schoonmaken
- gordijnen wassen
- speelgoedmand uitzoeken
Zoals je ziet is de zolder de grootste klus. Ik ga het denk ik niet redden om deze in één maand schoon te krijgen. A. houd het niet lang vol op zolder en ik kan niet heen en weer lopen omdat hij dan van de trap af valt. Ik neem me voor om de zolder stukje bij beetje te doen.
Verder wil ik heel veel op marktplaats zetten. (klik op de link om een kijkje te nemen in mijn 'winkel'!)
Ik houd jullie op de hoogte!
Voordat we gaan verhuizen wil ik dat ALLE spullen uitgezocht zijn. Alles wat we niet meer nodig hebben hoeven we ook niet te gaan versjouwen. Het duurt nog ongeveer een jaar voordat we gaan verhuizen, maar de laatste twee maanden wil ik 'vrijhouden' om te klussen. Er blijven dus 10 maanden over. Laat ik nu precies 10 'zones' in huis hebben!
Het plan lijkt me duidelijk: elke maand één zone. Een zone is een kamer, een gedeelte van een verdieping of bijvoorbeeld de kelderkast.
Ik zette op een rij wat er allemaal moet gebeuren:
Zolder: op dit moment kan ik er bijna niet lopen (schaam) er staan allerlei dozen op de grond. Een deel daarvan komt bij opa vandaan en moet worden uitgezocht. Verder staat er een bureau met twee ladekastjes, een meidenkast, een boekenkast, een ladekastje, een logeerbed, de wasmachine en droger, bakken met kleding, de kratten met spullen voor de sportavonden van de kerk en allerlei 'losse troep'. De bedoeling van de zolder is:
- ik wil er weer kunnen lopen
- alle kasten moeten leeggehaald en uitgezocht
- achter de wasmachine en droger moet worden schoongemaakt
- de bakken met kleding uitzoeken
- alles wat ik dit jaar niet ga gebruiken (vanwege drukte) gaat alvast in een verhuisdoos.
Slaapkamer manlief & mij:
Wat ik er wil doen:
- kleding uitzoeken
- kast schoonmaken
- lamp uitzuigen
- matrassen afzuigen
- nachtkastjes leegmaken en schoonmaken
- boekenplank uitzoeken en schoonmaken
Slaapkamer B&E:
- matrassen afzuigen
- lades onder het bed uitzoeken en schoonmaken
- kleding uitzoeken en kast schoonmaken
- kast met speelgoed uitzoeken en schoonmaken
- nachtkastjes opruimen en schoonmaken
- memoborden opruimen
Slaapkamer A.:
- mand met speelgoed schoonmaken en opruimen
- kast en commode schoonmaken
- kleding uitzoeken
Douche:
- buitenkant van de douchecabine schoonmaken
- kastjes schoonmaken
- verwarming schoonmaken
- alle tegeltjes schoonmaken
Gang en meterkast:
- schoenenkastje leegmaken en schoenen uitzoeken
- kapstok maken (toch nog wel, een jaar zonder kapstok is best lang!)
- meterkast leegmaken en uitzuigen
WC:
Pas nog gedaan, dus deze mag wachten tot het einde
- tegels schoonmaken
- mandje leegmaken en schoonmaken
- memobord leegmaken
Kelderkast:
Dat lijkt me duidelijk, leegmaken en vooral heeeeel veeeel opruimen!
Keuken:
Alle kastjes schoonmaken en vooral goed uitzoeken! Ook wil ik de voorraad flink laten slinken.
Kamer:
- klok schoonmaken
- boekenkasten schoonmaken
- plank onder de salontafel schoonmaken
- gordijnen wassen
- speelgoedmand uitzoeken
Zoals je ziet is de zolder de grootste klus. Ik ga het denk ik niet redden om deze in één maand schoon te krijgen. A. houd het niet lang vol op zolder en ik kan niet heen en weer lopen omdat hij dan van de trap af valt. Ik neem me voor om de zolder stukje bij beetje te doen.
Verder wil ik heel veel op marktplaats zetten. (klik op de link om een kijkje te nemen in mijn 'winkel'!)
Ik houd jullie op de hoogte!
Succes, je hebt een helder plan opgesteld. Wel fijn dat je toch een jaar hebt om alles voor te bereiden. Gaat vast goed komen zo. Succes met de zolder!
BeantwoordenVerwijderenDat jaar is inderdaad heerlijk!
VerwijderenGoed van je. Deel de zolder in vieren en voeg delen toe bij de wc, gang en douche. Heb je vier maanden de tijd en kun je de zolder in vieren delen.
BeantwoordenVerwijderenBedankt voor de tip!
VerwijderenIk vind het een heel solide plan! Een maand per zone moet goed te doen zijn lijkt me.
BeantwoordenVerwijderenDat dacht ik ook!
VerwijderenSucces! Leuk project voor 2014!
BeantwoordenVerwijderenNou... leuk.. ;-)
Verwijderenwat een goed plan,succes met ermee en gefeliciteerd met jullie nieuwe woning
BeantwoordenVerwijderenThanx!
VerwijderenFijn dat je nog even de tijd hebt, dan kan je het zone voor zone doen. Slim, om de laatste 2 maanden 'vrij' te houden, succes hoor, bij alles!
BeantwoordenVerwijderenDank je wel!
VerwijderenWauw wat een planning.. mm volgens mij had ik destijds ook een planning gemaakt.. maar daar hield het dan ook bij op ;-) Hoop dat het bij jou ook echt werkt! Heelveel succes.
BeantwoordenVerwijderenLieve groet,
Alberta
Wat een planning!! Je bent goed bezig. Ik denk dat het inderdaad een goed idee is om de zolder in vieren te delen. De wc is maar een kleine taak. Daar kan best wat bij. Bedenk wel dat als straks je huis leeg is, het makkelijk is om het helemaal schoon achter te laten voor de volgende bewoners. Dan vlieg je er in een paar uurtjes doorheen.
BeantwoordenVerwijderenDe laatste 2 maanden heb je voor het klussen staan. Zorg dat je daarvoor het meeste al ingepakt hebt. Alles wat je die laatste tijd niet gebruikt kun je alvast inpakken.
Zorg voor die laatste 2 klusmaanden ook eens voor een oppas of logeeradres voor je kinderen. Kunnen jullie even lekker doorgaan.
Wij zijn 7 jaar geleden verhuisd. Met 4 kleine kinderen. Wij hebben 2 dagen over de verhuizing gedaan. Vrijdags werden de kinderen door opa en oma opgehaald. Zij namen ook het beddengoed mee. Dat kreeg ik later schoongewassen weer terug. Mijn man en vader hebben toen alle bedden uit elkaar gehaald en in het nieuwe huis weer in elkaar gezet. Een schoonzus heeft de hele keuken voor haar rekening genomen: Alles uit de oude keuken gehaald en gezorgd dat het schoon in de nieuwe keuken stond. Daarna hebben mijn man en ik zelf alle laatste dingen in dozen gedaan. (goed erop schrijven wat er in zit!!) Dat duurde tot middernacht. Daarna hebben wij een nachtje op de grond geslapen. Zaterdag 's morgens kon alles zo in de vrachtwagen geladen en waren we rond de middag al een eind klaar in het nieuwe huis. De laatste rommel konden we 's middags lekker uitpakken. Aan het eind van de middag kwamen de kinderen weer thuis in een net huis.
Succes met alle voorbereidingen! hopelijk helpt jouw planning je goed.